15 do 90 sekund, czyli krótkie spoty promocyjne

Spot reklamowy różni się od filmu promocyjnego. Warto o tym wiedzieć przed zgłoszeniem się do agencji, która zajmuje się filmowaniem i ich tworzeniem. Przede wszystkim spot reklamowy jest krótszy. Spot trwa od 15 do 90 sekund.

Zwiększenie sprzedaży za pomocą spotów reklamowych

spoty reklamoweKojarzyć można go ze zwykłą reklamą w telewizji – jest jednak bardziej skupiony na produkcie. Przekaz marketingowy w spocie musi być skuteczny – wynika to przede wszystkim z faktu, że spot reklamowy jest krótki. Klip reklamowy (czyli inaczej spot) umieszczony zostaje w internecie – i to nie tylko na stronie danej firmy, ale też w wielu innych miejscach. Okazało się, że wykorzystanie takiej formy reklamy jak właśnie spot powoduje wzrost sprzedaży produktu nawet kilkunastokrotny. W spocie reklamowym nie może być miejsca na improwizowanie. Przeciwnie – tu każda sekunda musi być zaplanowana idealnie. Warto zwrócić uwagę na to, że spoty reklamowe posiadają koncepcję i scenariusz. Ktoś może pomyśleć, że scenariusz na spot musi być bardzo krótki, a wcale tak nie jest. W scenariuszu zawarte są wszystkie informacje na temat tego, co dzieje się po kolei przed kamerą. Oko internauty wychwyci wszystko, więc spot musi być zrobiony profesjonalnie. Po napisaniu scenariusza i zaakceptowaniu go przez klienta dochodzi do pracy na planie. Potem wykonywana jest postprodukcja i na końcu publikacja reklamy.

Każdy szczegół w trakcie produkcji musi być zaplanowany, by spot był dobry i przyciągał uwagę. Agencja tworząca spoty musi najpierw poznać oczekiwania klienta. Pomysł ma być oryginalny, jedyny w swoim rodzaju, by mógł zaciekawić. Ważny jest nie tylko precyzyjny przekaz, ale również sposób wykonania spotu. Tylko w ten sposób możliwe jest stworzenie skutecznego spotu reklamowego, który zwiększy szansę na zdobycie klientów.