Jak tworzy się przecisk?

Do niedawna, budowa czy też remont instalacji podziemnych, była związana z poważnymi utrudnieniami komunikacyjnymi. Aby dotrzeć do naprawianego odcinka instalacji, trzeba było bowiem wykonać wykop. Obecnie postęp technologiczny umożliwia dostanie się do instalacji w sposób, który nie zakłóca komunikacji.

Zalety maszyn przeciskowych kret

przeciski kretInstalacje podziemne, jeżeli chodzi o ich przebudowę czy remont, do niedawna były bardzo problematyczne. Każda rozbudowa, remont czy przebudowa takiej instalacji jak kanalizacja wymagała bowiem do tej pory wykonania wykopu co wiązało się ze sporymi utrudnieniami. Obecnie jednak w tym celu wykonywane są przeciski kret to maszyna, którą najczęściej wykorzystuje się do tego typu robót ziemnych. Przecisk to inaczej tunel pod droga czy innym szlakiem komunikacyjnym, dzięki któremu możliwe jest naprawianie czy wymienianie odcinka instalacji podziemnej, bez konieczności rozkopywania drogi. Zazwyczaj taki tunel wykonywany jest przy pomocy maszyn przeciskowych, takich jak kret właśnie. Maszynę te wykorzystuje się zazwyczaj do drążenia tulei poziomych, mogą one się także okazać sporym ułatwieniem podczas umieszczenia w tunelu nowego odcinka instalacji na przykład rury. Kret cieszy się tak duża popularnością podczas wykonywania przecisków, ze względu na bardzo duża moc jej maszyny, Dzięki temu, wykonanie tunelu z jej pośrednictwem jest znacznie prostsze i zajmuje znacznie niej czasu. Nic dziwnego wiec, ze to właśnie tę maszynę można spotkać najczęściej podczas wykonywania mniej lub bardziej skomplikowanych robót ziemnych.

Postęp technologiczny nie ominął także tak istotnych dziedzin życia, jak na prace związane z naprawa  instalacji podziemnych. Obecnie nie jest wymagane już wykonanie w tym celu wykopów i zamykanie odcinka jezdni. Zamiast tego tworzy się przeciski pod drogami nie ograniczające jej funkcjonowania.