Kolendra do gotowania i smażenia

 

Są w naszej kuchni takie przyprawy które śmiało możemy nazwać ziołami leczniczymi. Wzbogacają one nie tylko smak serwowanych przez nas potraw, ale również wspomagają nasz organizm dostarczając mu cennych składników odżywczych.

Właściwości zdrowotne kolendry

liść kolendryCoraz większą popularnością cieszy się chociażby kolendra. Choć dawniej używana w kuchni azjatyckiej dziś znajduje wiele różnych zastosowań również w naszej polskiej kuchni. Świeża kolendra bogata jest w witaminę A oraz C, ma również wiele przeciwutleniaczy, które spowalniają procesy starzenia się organizmu. Zawiera również witaminy z grupy B oraz K odpowiadającą za prawidłowe krzepnięcie krwi. Lecznicza moc kolendry uzyskała również uznanie dlatego że zioło to ma działanie oczyszczające organizm. Kolendra zatem pomocna jest u osób, które starają się zrzucić zbędne kilogramy. Detoksykacja pomoże nam w przywróceniu prawidłowego działanie jelit, wątroby czy żołądka. Udowodniono że roślina ta pobudza również laktację u kobiet które karmią piersią. W kuchni doceniamy aromatyczny liść kolendry za jego wyrazisty oraz intensywny zapach i niecodzienny dosyć orientalny smak. Przyprawę tą dodaje się do dań azjatyckich. W naszej rodzimej kuchni wielu stosuje liście kolendry jako zamiennik natki pietruszki. Kolendrę powinno się dodawać do dań tuż przed samym podaniem lub ewentualnie pod koniec gotowania. Zbyt szybkie dodanie liści powoduje to, że na koniec gotowania przyprawa traci swój smak i aromat. Do czego powinniśmy dodać przyprawę? Liście doskonale komponują się z jagnięciną, wieprzowiną i dań z drobiu. Pasują również do gulaszu czy farszów. Kolendrę możemy dodać do ryżu i kaszy.

Warto stosować kolendrę w kuchni gdyż wspomaga ona procesy trawienne w układzie pokarmowym. Ziele to ma szerokie zastosowanie i wiele walorów smakowych. Warto zatem sięgnąć po nią podczas gotowania czy smażenia.